Trix jag vill dela med mej av!!!

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Texas Hold'em
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
snigel
Pokermört

Från: Smedjebacken

InläggSkrivet: 6:10 2007/10/21    Rubrik: Trix jag vill dela med mej av!!! Citera

Jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss av några av våra trix vi lärt oss genom spel/böker/tips mm, helst så skall dom vara vetenskapligt undersökta vid poker borden. Jag får väll börja när det var min dumma ide.

Jag lärde mej det här för några dagar sedan och har bara hunnit genomföra den en handfull gånger . Jag tror inte position har så stor betydelse, du har limpat/synat du sätter trissen på floppen, floppen är 2 färgad då trycker du in smeten och får det att se ut som du jagar färgen men i själva verket så har du redan en färdig hand. TPTK kommer att syna så som andra färgdrag och du är sky hög favorit! Jag har vunnit alla händer jag gjort så här på och oftast så är det en FET pot man vinner efter som man är all-in.
Självklart så måste man ha koll på hur floppen ser ut, AKQ kanske inte är ideal floppen för det här movet.

--------------------------------------------------------------------------------
Sorg
Nyhetsgubbe/Skribent

Från: Eskilstuna

InläggSkrivet: 20:09 2007/10/21    Rubrik: mene? Citera

om jag har trissen och känner på mig att han jagar färgen är väl det enda rätta att se till att han får betala mot sina odds för att se om han får in den? är det inte samma sak vi beskriver?
snigel
Pokermört

InläggSkrivet: 6:45 2007/10/22    Rubrik: Citera

Nej nu tror jag du missförstår mej! Du skall få Fi att sätta DEJ på ett färgdrag och ge homom odds för att syna, och lyckas du lura homom/henne att du drar mot färgen så finns odds för att syna din All-in. Många tror att när du trycker in dina marker i mitten på en två färgad bräda så betyder det färgdrag och du får syn av många händer som du har slagna.
Sorg
Nyhetsgubbe/Skribent

InläggSkrivet: 12:06 2007/10/22    Rubrik: okej Citera

så..säg att han sitter på topparet med en bra kicker, du ställer och han sätter dig på färgdraget och synar. Kan funka det, beroende på fiendens spelstil och så, det beror ju en del på hur djupa stackar ni har och hur stor potten är i förhållande till stackarna.

vad är din filosofi där? det hela låter rätt ok så länge ens stack inte är för liten, då man bara har 1-1.5 kula kvar att avfyra på en eventuell turn osv..funkr knepet lika bra på turn förresten?
Sorg
Nyhetsgubbe/Skribent

InläggSkrivet: 0:15 2007/10/23    Rubrik: men Citera

vilken nivå spelar du då?
snigel
Pokermört

InläggSkrivet: 7:57 2007/10/23    Rubrik: Re: okej Citera

Sorg skrev:
så..säg att han sitter på topparet med en bra kicker, du ställer och han sätter dig på färgdraget och synar. Kan funka det, beroende på fiendens spelstil och så, det beror ju en del på hur djupa stackar ni har och hur stor potten är i förhållande till stackarna.

vad är din filosofi där? det hela låter rätt ok så länge ens stack inte är för liten, då man bara har 1-1.5 kula kvar att avfyra på en eventuell turn osv..funkr knepet lika bra på turn förresten?

Eftersom jag är all in så har jag inget att avfyra på turn utan sitter bara och väntar på att pengarna skall skjutas min väg Very Happy . Och det där med stack storlek vet jag faktiskt inte, jag har bara provat det här som sagt en handfull gånger, men då satt jag med ca halva inköpet (micronivå) och du får ju oftast bara en synare max två i cash-game i en sng så är det ju lite vildare så där kan få fler synare.
Det här har funkat 100% av gångerna för mej!!! men men vem vet jag kanske bara har haft tur.

Sorg du verkar vara en solid och duktig spelare! vilken nivå spelar du på? skulle inte du kunna prova detta på din nivå om den är högre än micro som jag harvar!?
Skall tillägas att jag ser mej själv som en dålig spelare förut var jag urusel men det stadiet har jag tagit mej ur hoppas jag .
Sorg
Nyhetsgubbe/Skribent

InläggSkrivet: 20:45 2007/10/23    Rubrik: tjo Citera

du snigel jag spelar microlimit jag med så =)

har nog ett eller två knep på den nivån att dela med mig av
=)
snigel
Pokermört

InläggSkrivet: 8:05 2007/10/24    Rubrik: Citera

Men du !Sorg, du verkar ha kommit en bit längre än mej låter det som!
Och dina tipps väntar jag otåligt påSmile
Sorg
Nyhetsgubbe/Skribent

InläggSkrivet: 19:27 2007/10/24    Rubrik: microlimitspel Citera

tycker vi gör en microlimit spelsforum Smile skapr en nu =)
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Texas Hold'em Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet