Hur ska man få betalt för bra händer

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Texas Hold'em
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
mikelback
Pokerspigg

Från: Gränna

InläggSkrivet: 15:12 2007/12/1    Rubrik: Hur ska man fÃ¥ betalt för bra händer Citera

hej!
jag har spelat poker ett tag och undrar om jag skyltar med min hand, har premium händer tidigt så betar jag tre till fem gånger blindsen. är det en bra regel att hålla sig till?
sitter jag mellan eller innan knappen så rebetar jag med premium händer eller bara callar om jag har marginell hand. är det rätt spelat?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Rozqobets2
Pokerrocka

Från: Malmö

InläggSkrivet: 23:49 2007/12/4    Rubrik: Citera

Om du hade mött en spelare som spelar precis som du själv, vad hade det sagt dig?
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Sorg
Nyhetsgubbe/Skribent

Från: Eskilstuna

InläggSkrivet: 19:21 2007/12/7    Rubrik: mja Citera

något man märker ofta hos spelare iaf på låg nivåer är att dom går ifrån sitt betting mönster när dom träffar en fin hand, säg att du höjer 3ggr BB med AJ i mellanposition men höjer 5ggr BB med KK, det tar inte lång tid innan spelare noterar detta. Så håll dig till ett standard bet om du är osäker, jag håller mig inom ramen för 3-4.5 BB om jag inte känner något motstånd vid bordet. Men som sagt jag spelar mircolimit också. vad du vill undvika är att ge folk ett bra pris på en flopp. Du har AA och bara synar, eller miniraisar, sitter jag, eller någon annan vid ditt bord i sen position med en draghand eller par kommer dom syna dig oh du vet inte vart du står...Du vill få folk att betala för sina drag osv, att få dom att betala mer än vad oddsen för att dom ska träffa är, bättre raise än check...

En annan sak många spelare gör är att dom höjer mer för en bra hand än en marginell. du höjer 5ggr BB, jag synar, floppen kommer rag rag rag, du höjer mer än vad du brukar göra, säg 5 ggr BB igen, jag noterar att du inte gjorde så de 2-3 senaste gångerna, och då satt du med mellanpar och i den andra en open ended straight: slutsats, du betar utan att bry dig om floppen träffar eller ej, har jag inte några vidare outs elelr gjorde en fulsyn kommer jag lägga mig och du får dåligt betalt på dina monsterhänder. Det är en känslig avvägning det där. Men som sagt, jag sitter på mircoborden och jagar småfisk så det här tänket är inte automatiskt bra för din nivå, din klient, din spelstil mm det är snarare en fråga om erfarenhet och om vad som funkar för dig! vissa glömmer att det är bättre att vinna två satsningsrundor än en Wink grinda grinda grinda men håll dig till en stabil preflopp raise som inte beror på din hands kvalite utan på att du tänker spela handen över huduvtaget, fick gillar syn och check och det är upp till dig att inte ge dem något andrum (vilket motsäger sig själv om dom är fisk och i sånna fall har gälar, men det är en annan diskussion)...

/sorg
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumindex -> Texas Hold'em Alla tider är GMT + 1 timme (svensk vintertid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet